DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

15 September 2009

TUN MAHATHIR DIHINA OLEH PERWAKILAN MIC

"Dasar Pengampu", itulah gelaran yang layak diberikan kepada Naib Ketua Pemuda Umno Malaysia Datuk Razali Ibrahim apabila mana beliau mengecam perwakilan MIC yang dikatakan banyak mengecam bekas PM Tun Dr Mahathir pada Perhimpunan Agung MIC baru2 ini. Akhbar Utusan Malaysia pula yang dilabelkan sebagai akhbar 'rasis' oleh Presiden MIC, telah meletakkan tulisan berwarna merah pada tajuk besar akhbar berkenaan hari ini.


Perlu diingat bahawa Mahatirlah punca pepecahan orang2 melayu. Bermula dari penetangan Ku Li terhadap kepimpinan Mahathir sehingga membawa kepada penubuhan Parti Semangat 46. Pimpinan ala Diktaktor yang dibawa oleh Mahathir jelas menjadi punca awalan kepada perpecahan orang2 melayu. Kemucaknya apabila Mahathir memecat DS Anwar yang ketika itu adalah TPM dan Timbalan Presiden Umno dengan alasan pemecatan yang terlalu bodoh dan tidak masuk akal. Namun pengampu2 Mahathir tetap menyokongnya kerana khuatirkan periuk nasi mereka. Hasil dari sikap angkuh dan sombong seorang Perdana Menteri iaitu Mahathir, maka belaku perpecahan orang melayu yang amat dahsyat. Kebanyakan mereka sudah jelak dan muak dengan pimpinan Umno yang bermuka-muka telah memilih untuk memberi sokongan kepada DS Anwar.

Semasa penentangan Mahathir terhadap kepimpinan Pak Lah, beliau telah mengeluarkan pelbagai kenyataan bagi memberi tekanan kepada Pak Lah. Orang yang bertanggungjawap mempertahankan Pak Lah pada ketika itu adalah Nazri Aziz. Beliau paling banyak mengutuk, memperlekeh dan menghina Mahathir namun tiada seorangpun dari Umno mempertahankan beliau hatta Ibrahim Ali sendiri turut membisu. Akhbar Utusan Malaysia juga tidak mengutuk tidak berani mengeluarkan sebarang artikel yang mempertahankan kenyataan Mahathir.

Bukanlah satu yang pelik jika Mahathir dihina oleh perwakilan MIC kerana ruang penghinaan terhadap Mahathir telah dibuka oleh Nazri Aziz dan beberapa pimpinan Umno/BN yang lain sebelum ini.

No comments: