DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

18 September 2009

SAMY VELLU LIABILITI BN - KATA TUN DR. M


Krisis antara Presiden MIC, Datuk Seri S. Samy Vellu dan mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir asih belum berakhir apabila dr. Mahatir mengeluarkan kenyataan bahawa DS Samy Vellu akan menjadi liabiliti kepada Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum akan datang disebabkan DS Samy telah gagal melaksanakan kepimpinannya.

Sebagaimana desakannya terhadap Pak Lah agar melepaskan jawatan Perdana Menteri kepada Najib, mantan Perdana Menteri itu melahirkan kebimbangan bahawa sokongan rakyat (terutama kaum india) terhadap BN akan merosot kerana Samy Vellu masih lagi memimpin MIC. Beliau mendesak agar DS Samy Vellu perlu melepaskan jawatan presiden MIC kerana beliau perlu bertanggungjawab terhadap kegagalan parti itu dalam pilihan raya umum yang lepas malah beliau sendiri juga kalah. Beliau turut membandingkan prestasi Pak Lah yang lebih baik dari DS Samy namun Pak Lah mengmbil keputusan untuk melepaskan jawatan Perdana Menteri ekoran pretasi buruk BN pada PRU-12 yang lalu.

Dr Mahathir seolah-olah lupa yang dirinya hanyalah bekas Perdana Menteri berkata beliau berhak menegur sesiapa pun termasuk Pak Lah apatah lagi DS Samy Vellu yang jelas gagal dalam kepimpinannya.

Siapapun liabiliti kepada BN samada Mahathir ataupun Samy Vellu yang penting Umno/BN mesti dikuburkan pada PRU-13 nanti..

No comments: