DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

28 September 2009

KEBANGSATAN MANUSIA BERNAMA "IBRAHIM ALI"

Datuk Paduka Ibrahim Ali yang terkenal dengan kesombongannya lagi bongkak telah mengeluarkan kenyataan bahawa YAB Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat perlu meletak jawatan sebagai Menteri Besar Kelantan adalah satu kenyataan biadap dan kurang ajar oleh seseorang yang telah dibenarkan bertanding pada PRU-12 yang lalu atas tiket PAS. Inilah bangsatnya mereka yang telah dididik dengan budaya songsang Umno. Apatah lagi bila beliau tanpa segan silu menyatakan sokongan terhapa apa juga program kerajaan Umno/BN tanpa perlu menjaga hati orang yang telah mengutip beliau dari buangan Umno. Dasar manusia yang tak mengenang budi. Umpama "Kacang lupakan kulit". Pepatah melayu juga mengatakan "Anjing kalau biasa makan tahi, kalau dah tak makan sekalipun dia akan cium juga tahi tu".... Inilah perumpamaan yang layak untuk manusia yang bernama Ibrahim Ali.

Ibrahim Ali harus sedar bahkan rakyat boleh menilai sendiri apa yang telah dilakukannya sepanjang mentadbir Kelantan selepas memenangi pilihan raya umum 1990.

Beliau sewajarnya membuka mata kerana banyak perubahan dari segi pembangunan telah dilaksanakan di Kelantan, termasuk di daerah-daerah terpencil seperti Gua Musang, Tanah Merah dan Jeli walaupun berdepan dengan kepayahan akibat beberapa sekatan peruntukan.

Mungkin Ibrahim Ali tercabar berikutan desakan Menteri Besar itu supaya Ahli Parlimen Pasir Mas itu melepaskan jawatan ekoran tindak tanduknya yang semakin bertentangan dengan parti itu walaupun telah diberi kebenaran untuk bertanding pada PRU-12 atas tiket PAS.

No comments: