DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

15 September 2009

SPRM MULA SIASATAN TERHADAP KHIR TOYO

Setelah didesak oleh pelbagai pihak, akhirnya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah membuat siasatan terhadap bekas Menteri Besar Selangor, Mohd Khir Toyo berhubung dengan rumah agam yang dianggarkan bernilai lebih dari RM20juta. SPRM akhirnya berjaya menafikan tuduhan pimpinan Pakatan Rakyat yang sering melabelkan SPRM sebagai parti komponen BN apabila sering bertindak "pantas dan tegas" terhadap laporan yang melibatkan Pimpinan Pakatan Rakyat walaupun laporan tersebut diambil dari blog2 yang boleh dipertikaikan kesahihannya.

Namun begitu, tindakan SPRM memulakan siasatan terhadap Khir Toyo bolehlah dianggap seperti paku dan penukul atau SPRM ini boleh diibaratkan sebagai kerbau yang malas, hanya suka berkubang dilopak-lopak lumpur. Ini kerana apabila didesak barulah mereka memulakan siasatan, umpama kerbau yang malas, bila dipukul barulah ia hendak bergerak. Amat bertepatan sekali tindakan Ketua AMK Malaysia yang menghadiahkan lembu kepada SPRM apabila SPRM begitu "lembab" bertindak terhadap laporan yang dibuat oleh Pakatan Rakyat.

Khir Toyo juga mengesahkan bahawa beliau telah disiasat oleh SPRM selama 6 jam termasuk bersembang dengan pegawai SPRM. Siasatan yang begitu mesra sekali dan dalam suasana yang begitu gembira tidak seperti siasatan terhadap individu lain.

AMG Cabang Gelang Patah pula mendesak SPRM Johor membuka fail siasatan terhadap beberapa laporan yang dibuat oleh Pemuda Pakatan Rakyat Negeri Johor. Jika Sdr Zabidie telah disiasat selama lebih 5 jam oleh Pegawai SPRM atas laporan yang dibuat olehnya maka adalah tidak adil jika Muhyiddin dan beberapa pimpinan Umno Johor langsung tidk dicuit atau disiasat.

siasat... siasat... siasat

No comments: