DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

21 July 2008

Anwar dakwa hakim kendali kes liwat terbaru sudah dilantik


BATU PAHAT: Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang kini mengadakan program jelajah ke seluruh negara mendakwa, tiada siapa lagi yang kini percaya dengan sistem perundangan negara ini.Bekas Timbalan Perdana Menteri itu berkata, ketidakpercayaan itu timbul dan dapat dilihat selepas terbongkarnya kes pita video V.K. Lingam.


"Saya tidak mahu lagi tertipu dua kali," kata Anwar yang dipetik Bernama ketika berceramah pada kira-kira 33,000 penyokong parti itu di Parit Raja di sini malam tadi.


Anwar ditahan polis Rabu lalu berhubung kes itu dan dibebaskan dengan jaminan polis keesokan hari.
Beliau juga mendakwa bahawa hakim yang akan mengendalikan perbicaraan kes dakwaan liwat terhadapnya oleh bekas pembantunya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan, 23, (gambar) telah pun dilantik.


Mengenai keengganannya untuk memberi sampel DNA kepada pihak berkuasa, Anwar berkata, pelbagai pihak termasuk pakar DNA dari luar negara termasuk dari Amerika Syarikat telah menasihatkannya daripada memberikan sampel berkenaan.


Penasihat PKR itu turut mendakwa menerima sokongan daripada ulama dan pemimpin luar termasuk Sheikh Yusuf Qardawi dari Mesir, perdana menteri Afrika Selatan serta Imam Mekah berhubung perkara itu.

Nadi REFORMIS
AMK Gelang Patah

No comments: