DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

21 July 2008

Sultan Terengganu Masih Murka...?



Tiada pingat kebesaran daripada Sultan Terengganu. KUALA TERENGGANU - Tiada darjah dan pingat kebesaran akan dianugerahkan sempena Hari Keputeraan Sultan Terengganu, Tuanku Mizan Zainal Abidin ke-46 hari ini.Bagaimanapun, beliau tidak mengetahui kenapa keputusan itu dilakukan dan tidak pasti anugerah tersebut akan diberikan pada majlis lain selepas ini.


Menurut Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Mokhtar Nong, keputusan mengenai perkara tersebut dikeluarkan pihak istana sejak lebih sebulan yang lalu dan ini merupakan kali pertama anugerah kebesaran itu tidak diberikan.


"Setakat ini, apa yang diberitahu pihak Istana memang tidak ada kerana hanya majlis tahlil dan doa selamat sahaja yang akan diadakan di istana Maziah esok (hari ini)," katanya di sini, semalam.


Apabila kita mengungkit kembali sejarah di awal pemerintahan Kerajaan Pas di Terengganu, Tuanku Sultan Terengganu, Tuanku Mizan Zainal Abidin dengan berbesar hati telah berkenan mengurniakan pelbagai Darjah Kebesaran kepada pimpinan kerajaan negeri. Setuasi ini menggambarkan betapa Sultan Terengganu, Tuanku Mizan Zainal Abidin mengiktiraf dan menyanjung tinggi jasa pimpinan kerajaan PAS.


Namun, selepas terbaca berita di atas "ini merupakan kali pertama anugerah kebesaran itu tidak diberikan" terdetiklah di fikiran saya bahawa kemungkinan Tuanku Mizan Zainal Abidin terasa hati dengan insiden "Kami nak Deris, NATANG".Oleh yang demikian, saya berharap tidak ada lagi mulut celupar dan tangan-tangan kotor daripada BN Terengganu yang telah mempertikai keputusan baik daripada Sultan Terengganu, Tuanku Mizan Zainal Abidin

No comments: