DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

04 March 2009

AMK JOHOR CABAR PEMUDA UMNO BERDEBAT

Berikutan beberapa isu di Negeri Johor ini sering diputarbelitkan oleh kepimpinan Umno/BN, Angkatan Muda Keadilan Negeri Johor mencabar kepimpinan Umno termasuk kepimpinan Pemudanya untuk berdebat secara terbuka mengenai pelbagai isu di Negeri Johor.

Seiring dengan cabaran Sdr. Mazlan Aliman (Ketua Penerangan PAS) yang mencabar Umno berdebat, AMK Johor juga senada dengan beliau dan bersedia berdebat dengan sesiapa sahaja dari Umno. Tindakan kepimpinan Umno Johor menyelewengkan fakta beberapa isu perlu diperjelaskan kepada seluruh rakyat Johor.

Tindakan beberapa kepimpinan Umno mentafsirkan isu apartheid dari sudut perkauman amatlah merbahaya. Dikhuatiri isu ini disalah tafsirkan oleh masyarakat dan menimbulkan rasa kurang senang dikalangan masyarakat itu sendiri. Sedangkan isu tersebut lebih menjurus kepada sudut ekonomi dan tujuan Dr. Boo mengaitkan isu apartheid - bumiputraisme adalah untuk membela nasib pelabur Amanah Saham Johor dan Dana Johor.

Sehubungan dengan itu, adalah menjadi tanggungjawab Pakatan Rakyat memperjelaskan isu ini kepada masyarakat Johor dan beberapa program juga telahpun disusun untuk tujuan penerangan mengenai beberapa isu terutamanya isu Iskandar Malaysia.

Justeru itu kami mencabar Pemuda Umno berdebat secara terbuka dan nyatakan sahaja tarikh, masa dan kami mengesyorkan agar debat tersebut dibuat di tempat yang terbuka bagi memberi peluang kepada seluruh masyarakat Johor mengikuti debat tersebut.

No comments: