DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

31 March 2009

BERULANGKAH "ERA MAHATIR" BILA NAJIB MENJADI PM

Mahatir kian tersenyum apabila 'anak murid' yang sangat taat setia kepadanya mula menerbitkan hasil yang semakin ranum. Jelas dengan tindakan ala zaman Mahatir telahpun dimulakan dan ini adalah petanda bahawa satu petaka besar akan berlaku dalam sistem demokrasi negara. Namun, diharap ugutan2 ini sedikit pun tidak menggentarkan para pejuang yang mahukan kerajaan yang benar2 telus, adil dan berintigriti.

Najib sebenarya gerun dan takut dengan beberapa skandal yang boleh menggugat kedudukannya untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia. Kenapa Najib masih berdiam diri apabila seorang wartawan akhbar antarabangsa mendedahkan bahawa Najib pernah bertemu Altantuya. Berkemungkinankah wartawan terbabit mempunyai bukti2 yang berasas sehingga berani mendedahkan pembohongan Najib. Isu lain seperti Kapal Selam, Jet Pejuang, Eurocopter dan beberapa isu yang lain amat membimbangkan Najib kerana berkemungkinan isu2 ini 'bisa' membuatkan impian untuk duduk di kerusi empuk Menteri Perdana terlepas dari tangannya,

Akibat kekhuatiran, ketakutan dan hilang keyakinan Najib inilah menyebabkan kita terasa sekarang bahananya. Permulaan bila mana Bajet tambahan RM7 billion yang dibuat tidak ikut peraturan dewan, media diarah supaya mengeluarkan berita yang indah2 sahaja.

Kemudian apabila YB Gobind yang lantang membangkitkan isu Altantuya di dalam parlimen dan akibatnya beliau telah digantung tak bertali selama setahun. Mungkin nama Altantuya hanya eklusif untuk Najib sahaja tanpa orang lain boleh menyebutkannya. Diikuti kemudian larangan ceramah dan yang terbaru permit Suara Keadilan dan Harakah digantung 3 bulan.

Mungkinkah Najib boleh dianggap telah diresapi oleh mahluk halus peliharaan Mahathir yang mula merasuk Najib. Pada pandangan beliau, kekalahan BN pada PRU-12 adalah disebabkan keterbukaan Pak Lah. Dan sebagai cara untuk mengekang, menghadkan kemaraan Pakatan Rakyat, Najib berpendapat perlunya penyekatan maklumat benar, tekanan politik ala 'era' mahatir dilakukan.

Akan tetapi percayalah, tindakan 'desperado' ini sebenarnya hanya menambah kebencian rakyat terhadap Umno-Bn. Sewajarnya Umno di 'kafan'kan.

No comments: