DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

03 March 2009

SIDANG DUN PERAK DIBAWAH POKOK

Hari ini Perak mencipta sejarah lagi. Sidang Dewan Undangan Negeri berlangsung dibawah pokok kira2 200 meter dari Dewan tersebut. Ternyata keberanian Speaker dan ADUN Pakatan Rakyat wajar mendapat pujian. Mereka ini bukan gilakan jawatan dan pangkat akan tetapi apa yang mereka mahu hanyalah suara rakyat Perak didengari. ADUN2 Pakatan Rakyat sebulat suara setuju untuk membubarkan DUN Perak agar dapat diadakan pilihanraya kecil negeri Perak dan seterusnya menyerahkan keputusan "siapakah lebih layak mentadbir Negeri Perak" kepada rakyat Perak itu sendiri. Namun 'umno-bn' lakhanat ini seolah-olah bacul dan pengecut untuk sama-sama bersetuju membubarkan DUN. Sifat pengecut ini diwarisi dari pemimpin mereka iaitu Najib Razak dan Zahid Hamidi.
Azalina Othman Said dalam kenyataannya mengatakan bahawa tindakan speaker dan 27 Adun Pakatan Rakyat bersidang dibawah pokok seolah-olah tidak menghormati Sultan Perak dan tindakan mereka umpama melaksanakan hukum rimba. Kenyataan biadap lagi tidak bijak oleh Azalina bolehlah diumpamakan meludah kelangit kerana Speaker DUN dan 27 ADUN Pakatan Rakyat hanya ingin menjalankan tanggungjawab mereka mengikut Undang2 Tubuh Negeri Perak dan yang sebenarnya tidak bertamadun adalah umno-bn yang menghalang sidang DUN Negeri Perak pagi tadi.
Jelas dilihat bahawa ADUN Pakatan Rakyat lebih berani, lebih profesional, lebih 'gentlemen' dan terbuka dalam menangani isu ini. ADUN2 Pakatan Rakyat juga mahu rakyat perak yang menentukan parti mana yang lebih layak memerintah Perak. Apakah umno-bn takut kepada kekalahan. Pahlawan apa ini.... Pahlawan Bacul... Pengecut. Inikah pejuang umno-bn....???? Inikah kerajaan yang rakyat Perak mahukan...????
Hoi.... umno lakhanat... pengkhianat bangsa, negara dan tanahair... jika mahu jadi pejuang... jadilah pejuang yang berani... jangan jadi pengecut. Belum berlawan sudah terkecing dan mengaku kalah.... Yang kelakar sebenarnya tindakan umno-bn yang pengecut dan lagi bacul. Tidak berani mengadakan pilihanraya semula.... Pirahhhhhh umno.

Hidup Hidup Hidup Rakyat.... Hancur Hancur Hancur umno...

No comments: