DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

19 March 2009

APAKAH UMNO AKAN HANCUR KERANA "WANG"

Rakyat semakin keliru dengan situasi yang melanda parti politik tertua di Malaysia iaitu Umno. Baru2 ini calon Timbalan Presiden yang juga Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Ali Rustam telah didapati bersalah kerana terlibat dalam "politik wang" oleh Lembaga Disiplin Umno serta hilang kelayakan bertanding pada perhimpunan agung Umno penghujung Mac ini. Menantu Perdana Menteri pula juga didapati bersalah namun hanya diberikan amaran. Manakala Umno Pahang pula mendesak Menteri Besar Datuk Seri Adnan Yaakub meletak jawatan ekoran beberapa ADUN dan Ahli Parlimen Pahang didapati bersalah dalam "politik wang".

Apa yang telah terjadi kepada Umno...?? Dikala rakyat menolak Umno pada PRU-12, sewajarnya pimpinan Umno sedar dan harus mengembalikan keyakinan rakyat kepada mereka. Apakah mereka yang terlibat ini mahu dilihat dan dinilai oleh rakyat "Politikus Bangsat" dan Umno sebagai "Parti Bangsat" yang tidak mahu bermuhasabah diri setelah rakyat memberi amaran pada pru-12??? Apa yang mereka cari dan kejar sehingga sanggup menggunakan kekuatan "wang" untuk mencari pengaruh atau mengejar pangkat...?? Sekiranya ahli bawahan mereka telah "dibiasakan" dengan amalan sebegini, menggunakan wang untuk mencari pengaruh masakan "politik wang" dalam Umno dapat dihapuskan malah untuk dibendung pun sukar.

Ketua Angkatan Muda Malaysia, Shamsul Iskandar Mohd Akin semalam bersama Ketua Angkatan Muda Melaka, Sdr. Hairis Nordin dan Ketua Pemuda PAS Negeri Kamarudin Sidek telah membuat laporan kepada SPRM berkaitan isu politik wang yang melibatkan Ali Rustam. Namun rombongan mereka telah di"provok" oleh samseng2 murahan Umno bahkan kereta Sdr. Shamsul Iskandar telah dibaling dengan batu. Menurut sumber, terdapat beberapa Pegawai Polis ditempat kejadian bagi mengawal keadaan namun kejadian yang menimpa Sdr. Shamsul adalah amat dikesalkan. AMK Gelang Patah percaya bahawa tindakan Sdr. Shamsul dan beberapa kepimpinan AMK Melaka adalah untuk melihat Negeri Melaka ditadbir oleh seorang pemimpin yang benar2 bersih, telus, adil serta jujur. Bukan menggunakan kekuatan wang untuk dilihat lebih berpengaruh.

Sewajarnya pimpinan PKR di peringkat cawangan, bahagian, negeri mahupun pusat mengambil iktibar dari "isu politik" wang dalam Umno sebagai pengajaran. Angkatan Muda Keadilan Bahagian Gelang Patah memberi amaran kepada pemimpin2 PKR atau dalam AMK diperingkat mana sekalipun, yang berura-ura menggunakan kekuatan "wang" untuk dilihat lebih berpengaruh agar menghentikannya. Jika adanya laporan berlakunya genjala ini dalam PKR, AMK Bahagian Gelang Patah bersedia membongkar isu ini dan melaporkan kepada pucuk pimpinan parti agar tindakan tegas diambil.
Ketegasan dan keberanian Ketua AMK Kepala Batas, Amizudin Ahmat membongkar penyelewengan dan penyalahgunaan kuasa oleh pimpinan PKR Pulau Pinang sewajarnya diberi pujian jika beliau benar2 ikhlas dan mahukan PKR dilihat rakyat sebagai parti yang bermaruah. Jika benar mereka2 ini menerima "imbuhan" dari "tauke2" kuari seperti yang dilaporkan, pemimpin seperti ini perlu diserahkan kepada SPRM agar mereka dihukum oleh undang2 yang sedia ada.

Bagaimana di Johor??? Menurut sumber dari dalam Umno sendiri, banyak dakwaan berlakunya ketidaktelusan dalam pemilihan perwakilan ke Perhimpunan Agung Umno bahkan ada juga berlakunya "politik wang" sehinggakan jumlah undi melebihi perwakilan ketika Mesyuarat Agung Umno Bahagian??? Manakah laporan tersebut??? Adakah laporan tersebut telah di"bakul sampah"kan oleh Menteri Besar Johor??? Sekiranya benar Menteri Besar cuba menyembunyikan kes2 "politik wang" yang berlaku pada Mesyuarat Agung Umno Bahagian agar Umno Johor dilihat "bersih" dari genjala tersebut, maka sewajarnya ahli Umno yang bermaruah bertindak mendakwa Abdul Ghani Osman ke Lembaga Disiplin Umno. Kepincangan Mesyuarat Agung Umno Bahagian Pontian, Gelang Patah dan beberapa Bahagian lagi dipercayai akibat ada calon yang ingin menjadi perwakilan ke Perhimpunan Agung Umno menggunakan kekuatan wang untuk meraih undi, apakah ini benar...??? Masakan "jika tiada angin pohon bergoyang"....

Jika benar berlakunya "politik bangsat" dan adanya "politikus bangsat" dalam Umno Johor yang cuba dilindungi oleh Menteri Besar, kami menyeru agar ahli2 umno yang bermaruah dan tidak mahu dilabelkan sebagai "ahli umno yang bangsat" agar menyertai Pakatan Rakyat. Akan tetapi mereka harus membuang amalan2 yang tidak baik ketika mereka dalam Umno dan mentaliti Umno dalam pemikiran mereka mestilah dikikis. Bagi Rakyat Johor yang cintakan pemerintahan yang bersih, telus, adil dan berintergriti, marilah kita bersama-sama menolak kempimpinan Umno/Bn pada pilihanraya akan datang.... Ayuh... kita sama2 lakukan perubahan ke arah kebaikan....

"REFORMASI, REFORMASI, REFORMASI"

S/Usaha AMK Gelang Patah
Naib Ketua (I) AMK Johor

No comments: