DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

11 November 2009

DR. ASRI BOLEH BERCERAMAH DI JOHOR TANPA KELULUSAN MAIJ

Menteri Besar, Datuk Abdul Ghani Osman pada beberapa hari yang lepas menyatakan bahawa Dr. Asri (Bekas Mufti Perlis) boleh mengadakan ceramah agama pada bila-bila masa dan di mana sahaja di negeri Johor ini.

Katanya peraturan pihak berkuasa agama negeri Johor tidak memerlukan seseorang pendakwah mendapatkan sebarang surat tauliah khas untuk mengadakan ceramah agama tetapi perlu merupakan seorang penceramah agama yang diiktiraf.

Pihak kami cuba mendapatkan pengesahan dari Pejabat Mufti Negeri Johor berhubung keterbukaan Menteri Besar mengenai ceramah agama tersebut. Agak menghairankan kerana Mufti Negeri Johor telah menjelaskan bahawa setiap penceramah agama perlu mendapat kelulusan atau pertauliahan dari Majlis Agama Islam Negeri Johor terlebih dahulu sebelum mengadakan program tersebut. Itu adalah prosedur biasa.

Kami bukan mempertikaikan Dr. Asri tapi kami mempertikaikan kenyataan Menteri Besar yang bercanggah dengan kenyataan yang diberikan oleh Mufti Johor. Apakah Menteri Besar memberi kenyataan tersebut hanya untuk populariti murahan..????? Apakah ada pembohongan pada kedua-dua kenyataan??? Siapakah yang berbohong... Menteri Besar Johor atau Mufti Negeri Johor...???

No comments: