DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

04 November 2009

UNTUK RAKYAT KELANTAN - EHSAN GANTI ROYALTI

Najib Razak hari ini telah menafikan hak rakyat Kelantan apabila pemberian wang ehsan sebagai ganti royalti minyak sepertimana yang dipersetujui oleh Petronas. Pekara seperti ini juga pernah berlaku di Negeri Terengganu setelah PAS berjaya menawan negeri tersebut pada PRU 1999, royalti minyak ditukar kepada wang ehsan. Perdana Menteri ketika itu adalah Dr. Mahatir dan kini anak didik beliau memperlakukan tindakan yang serupa apabila menafikan hak royalti minyak rakyat Kelantan.

Tuntutan kerajaan negeri Kelantan adalah agar Petronas membayar royalti petroleum sebanyak 5 % sebagaimana yag dinikmati oleh negeri-negeri yang lain yang dikeluarkan minyak dari perairannya.

Tuntutan Kelantan ini disokong oleh Tengku Razaleigh Hamzah yang menandatangani perjanjian ini bagi pihak Petronas dahulu yang mana pada ketika itu beliau adalah Pengerusi Petronas.

Tuntutan ini juga pernah disokong oleh Datuk Zaid Ibrahim, bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang menjaga hal ehwal undang-undang.

Apakah Najib akan terus menipu rakyat Kelantan....??? Nantikan episod seterusnya...

Dibawah ini adalah video clip nyanyian Akhil Hayy berkaitan royalti yang liriknya diubah suai dari lagu sejati nyanyian Wing. Pengubahsuaian lagu tersebut telah menimbulkan ketidakpuashatian kepada Ayahanda Awie dan baru2 ini Awie melepaskan kemarahannya apabila membidas kenyataan Akhil Hayy yang mengatakan bahawa ada artis yang hidup dalam kesesatan apabila menghalalkan maksiat dengan alasan apa yang berlaku sudah ditakdirkan oleh Allah. Awie secara tiba2 bingkas menjawap kenyataan tersebut dengan menyindir Akhil dengan pelbagai sindiran antaranya mendakwa bahawa Akhil popular atas lagu orang lain dan Akhil tiada identiti apabila menyayikan lagu orang lain... Kenyataan Awie telah menimbulkan tanda tanya apakah beliau artis yang dimaksudkan oleh Akhil sedangkan Akhil tidak menyebut nama mana2 artis yang terlibat dalam kegiatan songsang tersebut. Mungkin Awie tergigit cili agaknya...
Diharap Ayahanda Awie tidak marah apabila kami menyiarkan lagu di bawah ini.... Ia sekadar hiburan dan mungkin boleh direnungkan bersama...

No comments: