DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

10 November 2009

POLIS AKAN KESAN PENYOKONG LIAR MELALUI KAMERA TAPI ....

Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Muhammad Sabtu Osman, semalam dalam kenyataannya menegaskan bahawa pihak PDRM akan mengesan penyokong liar yang bertindak keterlaluan pada perlawanan akhir Piala Malaysia di Stadium Bukit Jalil, sabtu lalu melalui rakaman video.

Tindakan penyokong bolasepak Kelantan yang bertindak ganas dan liar seolah-olah mencabar pihak Polis dan akibat dari tindakan liar tersebut, mereka boleh didakwa dibawah seksyen Seksyen 435 Kanun Keseksaan kerana khianat dengan api atau bahan letupan dengan niat hendak menyebabkan kerosakan.

Namun semenjak penemuan mayat Nurin Jazlin Jazimin di Lot Kedai Jalan PJS 1 pada pagi Isnin 17 September 2007, pembunuh kejam tersebut masih gagal di kesan walaupun dengan bantuan rakaman video (CCTV) yang merakamkan beberapa individu yang disyaki bahkan bantuan dari Interpool/FBI juga masih belum mampu mengesan pembunuh sebenar kepada adik Nurin Jazlin.



Kami bukan mahu mengungkit kisah lama atau mempersoalkan kreadibiliti PDRM, namun jika kes ini melibatkan anak kepada pembesar2 negara, apakah ianya akan berlarutan sehinggakan sekarang? Yang pastinya pembunuh kejam kepada adik Nurin masih hidup bebas di luar sana dan mungkin akan mengancam nyawa kanak2 lain.

Diharap pembaca (yang berugama islam) dapat menghadiahkan bacaan Al-Fatihah untuk Allahyarham adik Nurin Jazlin Jazimin (jika benar telah meninggal dunia). Al Fatihah....

No comments: