DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

22 December 2009

ENJIN KAPALTERBANG TUDM HILANG

Kehilangan enjin pesawat pemintas F-5E bernilai kira-kira RM50 juta milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) menimbulkan pelbagai persoalan terutamanya mengenai tahap keselamatan negara.

rakyat wajar bimbang terhadap tahap keselamatan negara atas kehilangan enjin pesawat bernilai kira-kira RM50 juta itu. Yang menghairankan, kenapa sekarang baru pihak terbabit sedar tentang kehilangan enjin tersebut, sedangkan ia sudah berlaku sejak tahun 2007.

Ini menunjukkan tahap keselamatan negara kita begitu lemah dan boleh dipersoalkan. Amat2 menghairankan enjin sebesar itu boleh dicuri dengan begitu mudah

Jenayah ini perlu disiasat dengan teliti dan wajar ditubuhkan Suruhanjaya Diraja untuk menyiasat kes ini kerana ianya mungkin melibatkan orang2 berkuasa. Tidak mungkin pegawai rendah melakukan jenayah ini. Jenayah ini amat memalukan negara kita di mata dunia serta memberi persepsi buruk tahap keselamatan negara terutama di kalangan pelabur asing.

Apakah segala-galanya berpunca dari "RASUAH". Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) wajar mengambil tindakan segera menyiasat jenayah ini. Kebenaran sudah diberikan untuk SPRM menyiasat melebihi waktu pejabat dan SPRM wajar mengambil peluang ini untuk membuktikan ketelusannya. Siapa Menteri Pertahanan pada 2007...???? Siasat segera....

No comments: