DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

30 June 2008

POLITIK MALAYSIA TERUS PARAH JIKA BN TERUS MEMERINTAH

Melihat situasi politik negara sejak pilihanraya lalu, dengan memperlihatkan kehilangan 2/3 kekuatan BN di Parlimen, keadaan kelihatan amat merbahaya kepada Pakatan Rakyat. Kemenangan Pakatan Rakyat di 5 buah negeri termasuk Wilayah Persekutuan, amat tidak disenangi oleh para-para "GANGSTER" dalam BN. Dengan penguasaan media-media perdana sehingga ke pentadbiran kerajaan negeri, segala kaedah digunakan untuk memporak perandakan kekuatan Pakatan Rakyat.

Yang sangat-sangat orang UMNO tak suka sekali adalah Datuk Seri Anwar Ibrahim. Kerana dengan usaha beliaulah, maka keadaan politik masakini di Malaysia mengalami perubahan yang amat ketara sehingga sokongan kepada pembangkang semakin meningkat. Kita kenalah faham, gerakakerja hebat Anwar ini adalah kerana beliau mahu menyatakan rasa terima kasihnya dalam bentuk tersendiri kepada semua para penyokongnya di kalangan pelbagai lapisan rakyat yang inginkan reformasi dalam pemerintahan negara ini yang selama ini dimonopoli oleh BN.

Oleh kerana gerakerja hebat inilah yang boleh menyebabkan pertukaran kerajaan kepada pemerintahan Pakatan Rakyat, maka BN perlu melakukan sesuatu yang drastik dalam mematikan karier politik Anwar. Peringkat awal serangan BN adalah kepada PKR dengan pelbagai tipu daya dan fitnah sehingga menyebabkan suasana dalam parti itu agak panas dengan beberapa isu yang telah diketahui oleh umum dan didedahkan oleh PENGKHIANAT RAKYAT, EZAM, seperti isu duit sumbangan ke akaun parti, isu rasuah oleh pembantu khas MB dan isu lantikan ahli keluarga Anwar dalam syarikat kerajaan negeri Selangor.

Setelah beberapa kisah sebenar dan pengakuan oleh mangsa keadaan berkenaan, isu tersebut dengan sendirinya hilang. Keadaan ini sama seperti yang terjadi kepada Karpal Singh, dimana dengan pelbagai tindakan balas PR yang begitu bijaksana, akhirnya isu berkenaan juga telah senyap. Akhirnya oleh kerana tiada cara lain lagi untuk menjatuhkan PKR dan peribadi Anwar sendiri, maka dilaksanakan semula kisah liwat ini sehingga membolehkan Polis menangkap Anwar dan kemudiannya disabitkan kesalahan serta dipenjarakan, maka peralihan kuasa pemerintahan Malaysia kepada Pakatan Rakyat akan terkubur.

Suatu yang amat-amat menghairankan, apabila pendedahan 4 foto mendapati Saiful Bahari yang dikatakan diliwat oleh Anwar adalah merupakan di antara muka yang sebegitu mesra dan bahagia ketika bersama Pegawai Khas TPM (orang kanan Najib) di Pejabat TPM dan Datuk Shahrir Samad. Dalam pada itu, Anwar pula sedang mengusahakan pendedahan di mahkamah kes rekaan Musa Hassan dan Gani Patail terhadapnya 10 tahun yang lalu. Pada ketika inilah pula Anwar diugut bunuh dan menyebabkan beliau bersembunyi di Kedutaan Turki sebagai perlindungan politik, berkemungkinan atas sebab berkenaan.

Posted by ROKET JOHOR

No comments: