DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

15 August 2009

HIMPUNAN 10,000 DI BATU PAHAT

Ahli Umno khianati Umno Johor

Ahli Umno, termasuk pemimpin kanan parti bertindak "mengkhianati" Umno Johor dengan memulau perhimpunan di Batu Pahat petang semalam untuk mengutuk Ketua Umum Keadilan Anwar Ibrahim yang dituduh sebagai pengkhianat Melayu.

Program anjuran UMNO itu diwar-warkan akan menghimpun 10,000 orang tetapi hanya dihadiri oleh kira-kira 400 orang, antaranya pelajar dan warga tua yang mungkin terpedaya dengan janji kosong dan dakyah khianat pihak penganjur.

Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin yang melontarkan tuduhan pengkhianat terhadap Anwar Ibrahim sebelum ini sepatutnya dijadualkan hadir pada perhimpunan itu di Dataran Penggaram. Namun pemimpin Umno Johor itu sendiri dikatakan menarik diri apabila diberitahu mengenai sambutan dingin terhadap perhimpunan itu.

Ramai daripada mereka yang hadir bertindak menyisihkan diri daripada perhimpunan berkenaan apabila beberapa pemimpin UMNO mula memberi ucapan berbau perkauman dalam keghairahan menuduh Anwar sebagai pengkhianat bangsa.

Antara yang berucap ialah Ketua Umno Bahagian Pulai, Datuk Adam Hamid; Ketua Umno Bahagian Batu Pahat, Dr Puad Zarkashi dan Ketua UMNO Bahagian Seri Gading, Datuk Mohamed Aziz.

Hadirin juga kelihatan terkilan dengan ungkapan-ungkapan kesat dan biadap terhadap Anwar pada pemidang-pemidang Umno yang direntangkan.

Ramai yang meninggalkan perhimpunan itu dan meluangkan masa bersiar-siar dan beriadah di dataran berkenaan tanpa menghiraukan ucapan pemimpin Umno Johor.

Jumaat adalah cuti BEKERJA di Johor dan perhimpunan itu diadakan hari ini dengan harapan dapat menarik penyertaan lebih ramai ahli UMNO khususnya dari sayap kanan parti itu iaitu Pemuda dan Wanita.

Namun sambutan hambar adalah tamparan hebat buat pihak penganjur dan TPM mereka iaitu Muhyiddin Yassin. Ini menunjukkan sekali lagi UMNO bukan saja kalah dikesemua Pilihanraya kecil semenanjung sebelum ini, malah perhimpunan anjuran mereka juga gagal memenangi hati ahli sendiri.

Ia juga bukti terbaru bahawa politik fitnah dan serangan peribadi yang dibawa oleh Muhyiddin ditolak oleh akar umbi parti dan yang paling memalukan bahawa hanya warga tua dan golongan pelajar yang agak tegar tetap teguh berdiri mendengar ucapan kosong pemimpin mereka itu.

Namun persoalannya, dimanakah pihak berkuasa seperti Polis dan FRU dalam menangani perhimpunan haram jadah anjuran UNMO disini. Umum telah mengetahui bahawa Integriti pihak Polis dan FRU yang dilebelkan sebagai "Double Standard" dalam menjalankan tugas secara adil dan telus terus-terusan tercemar kerana patuh kepada arahan dan undang-undang rimba yang diterajui oleh Tarzan 1Malaysia Najibul Tuya...

No comments: