DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

08 June 2008

Pak Lah Pesakit Terbaik

Semasa waktu rehat minum teh di satu persidangan pakar bedah di Kuala Lumpur, lima orang pakar bedah bersimbang sesama mereka.Seorang dari mereka bertanya, siapa antara orang-orang kenamaan Malaysia, jika mereka sakit dan perlu pembedahan, adalah pesakit yang baik.

Pakar bedah pertama berkata, "Saya rasa Tan Sri Azman Hashim. Dia seorang Akauntan dan dengan demikian, apabila kita membedahnya, segalanya di dalamnya adalah dinomborkan.

"Pakar bedah kedua menjawab, "Ya itu mungkin betul, tapi saya rasa Tan Sri Shamsuddin Sapura, lebih mudah. Sebagai Jurutera Elektrik, segalanya dalam kod berwarna.

"Pakar bedah ketiga menyambut, "Ohh... tidak! Saya betul-betul rasa Tan Sri Sanusi Junid adalah yang terbaik. Sebab dia seorang yang sangat kuat membaca dan ada perpustakaannya sendiri, pasti segalanya dalam susunan abjad.

"Pakar bedah keempat pula bersuara, "Kamu semua tahu, saya rasa Tan Sri Hamdan Ranhill. Sebagai seorang Jurutera Sivil, naluri badannya untuk siapkan sesuatu kerja mengikut masa dan boleh ubahsuai variable order untuk cari untung.

"Tetapi kata-kata pakar bedah kelima yang membuat pakar-pakar bedah lain semua terdiam apabila beliau berkata, "Kamu semua silap, Dato Seri Abdullah Ahmad Badawi adalah yang termudah untuk dibedah. Sebagai ahli politik, dia tiada berhati perut, dan tiada perasaan. Isi kepala dia pun senang untuk flip flop untuk diubah-ubah."

tat_lee...

No comments: