DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

13 July 2009

AHMAD MASLAN - SILA JAWAB

Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo meninggalkan DUN selepas Speaker mengarahkan beliau keluar dewan. Turut sama dengan beliau ialah ADUN BN yang lain sebagai tanda protes dengan arahan itu.

Ketua pembangkang DUN Selangor, Dr Mohd Khir Toyo diperintah keluar dewan hari ini selepas enggan menarik balik kenyataannya yang menuduh Speaker Teng Hang Khim berat sebelah.

Setelah diberi amaran beberapa kali oleh Speaker DUN Selangor, selepas kedua-dua bertekak berhubung definasi "Dewan" yang merujuk kepada dewan undangan negeri, namun Khir Toyo menunjukkan sifat keegoannya enggan menarik balik tuduhan yang dilemparkan kepada Teng.

Pada siri Hujah di TV9 beberapa minggu yang lalu, Ketua Penerangan Umno, Ahmad Maslan ada mengkritik sikap Ahli Parlimen PR yang sering keluar Dewan Parlimen sebagai tanda protes dan melabelkan Ahli Parlimen PR ini sebagai tidak bertamadun.

Nah, sekarang Ahmad Maslan perlu mengeluarkan kenyataan dan mengkritik Khir Toyo dan beberapa ADUN Barisan Nasional yang bertindak keluar dewan setelah Khir Toyo dihalau keluar dewan oleh Speaker DUN Selangor. Apakah Ahmad Maslan terpaksa menelan kata-katanya sendiri...????

Sememangnya jawatan Ketua Penerangan Umno memang layak untuk Ahmad Maslan yang mungkin akan menjadi liabiliti kepada Umno akibat sering mengeluarkan kenyataannya yang kurang bijak.

No comments: