DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

17 July 2009

TUN PAK LAH SOKONG HAPUSKAN ISA


Bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi mengeluarkan kenyataan bahawa Kerajaan Malaysia perlu berani menghapuskan ISA.

Antara komen-komen beliau mengenai ISA adalah :-

"Sebagai (bekas) menteri dalam negeri, saya telah menandatangani banyak penahanan tanpa perbicaraan di bawah ISA dan dengan kerajaan hari ini ingin pula mengkaji semula keberkesanan serta impak ISA, saya berasa terpanggil untuk memberi pandangan ikhlas mengenai akta ini".

"ISA sebagai suatu akta sudah dicemari dengan stigma sebagai unsur negatif kepada agenda pemerkasaan demokrasi negara dan untuk benar-benar melakukan pembaharuan, kerajaan perlu berani untuk melangkaui kerangka lama dan membuka lembaran baru".

"Memansuhkan ISA adalah sebagai satu petanda kepada agenda pembaharuan demokrasi negara"

"Inilah transformasi yang saya percaya rakyat harapkan kerana tindakan pencegahan itu seharusnya tidak mengorbankan kebebasan hak asasi manusia atau disalahgunakan untuk tujuan politik".

Jika sebelum ini, Pemuda Parti Gerakan menyatakan bahawa mereka juga akan turut serta dalam perhimpunan memansuhkan ISA dan sekarang Mantan Perdana Menteri pula menyokong agar ISA dihapuskan kerana ianya mungkin disalahgunakan untuk tujuan politik.

Apakah Umno akan terus mempertahankan ISA demi untuk kepentingan politik mereka...

No comments: