DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

01 July 2009

SPRM AKAN DEDAH KES BESAR - PENGARAH RISIKAN

Pengarah Risikan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, Datuk Mohd Jamidan Abdullah(SPRM) memaklumkan bahawa SPRM akan mendedahkan beberapa kes besar termasuk yang melibatkan sindiket rasuah tidak lama lagi.

Namun apa yang menghairankan adalah keengganan beliau untuk mengulas lanjut mengenai kes2 tersebut dengan alasan bahawa kes2 tersebut sedang dirisik dan SPRM tidak akan mendedahkan sebarang kes tanpa terlebih dahulu mempunyai bukti kukuh. Kenyataan apakah ini. Sewajarnya Pengarah Risikan SPRM membuat "homework" terlebih dahulu dan memastikan benar bahawa kes tersebut memang mempunyai bukti kukuh untuk pendakwaan. Kenyataan beliau ini seolah-olah hanya ingin membuat "GEMPAK" sahaja.

Sewajarnya Datuk Mohd Jamidan selaku Pengarah Risikan perlu memastikan kesahihan kes tersebut sebelum membuat sidang akhbar berkaitan siasatan tersebut. Apakah akan terjadi sekiranya kes tersebut semuanya tidak mempunyai bukti kukuh untuk pendakwaan dan persepsi rakyat kepada SPRM akan bertambah-tambah negatif. Justeru SPRM perlu bijak dalam membuat apajuga kenyataan dan janganlah membuat kenyataan sekadar untuk "gempar" sahaja.

No comments: