DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

23 July 2009

"GAMPANG"NYA UMNO...

Kira-kira 60 penyokong Umno dan parti komponen BN menyertai demonstrasi di hadapan pusat membeli-belah Ampang Point untuk menyatakan sokongan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).



Perhimpunan selama kira-kira 15 minit diketuai oleh Ketua Umno bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.

Ia disertai ahli Umno bahagian-bahagian Ampang, Gombak dan Pandan. Manakala ahli-ahli MCA, MIC, PPP dan Gerakan pula semuanya dari Ampang.

Demikianlah sikap "bangsat" pemimpin Umno/BN cuba menutup isu besar yang mereka ini juga sebagi watak2 utama dalam beberapa kes penyelewengan dan ketidaktelusan, manakala ahli2 mereka terus diperalat atau "dibalacikan" demi untuk menutup mata masyarakat tentang kepincangan yang berlaku. Mereka mendesak SPRM agar meneruskan siasatan terhadap beberapa EXCO Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Selangor seolah-olah mereka ini "suci" dari segala dosa penyelewengan namun sebenarnya mereka2 inilah yang sewajarnya disiasat oleh SPRM namun mereka2 ini terus2an memperkudakan SPRM manakala SPRM seperti tidak bermaruah terus menerus merelakan mereka memperlakukan demikian.

Laporan rasuah dan penyelewengan melibatkan jutaan ringgit wang rakyat yang dilaporkan oleh pimpinan Pakatan Rakyat, dipandang sepi oleh SPRM namun jika terdapat aduan melibatkan pemimpin Pakatan Rakyat maka dengan segera SPRM bertindak. Sumber mengatakan bahawa siasatan keatas Mediang Teo Beng Hock yang meninggal dunia beberapa hari lalu di Pejabat SPRM Selangor, hanyalah kerana majikan mendiang dikatakan membeli bendera Malaysia menggunakan wang peruntukan Negeri tetapi tidak mengikut prosedur yang ditetapkan dan kos pembelian bendera tersebut adalah sebanyak RM2,400.00 (Ringgit Malaysia Dua Ribu Empat Ratus Sahaja).

Sedangkan selepas kemenangan Pakatan Rakyat di Selangor pada PRU-12 tahun lalu, Jawatankuasa Pilihan Khas Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor telah dilaporkan sedang menyiasat pemborosan semua wakil rakyat BN sebanyak RM 26.6 juta dalam tempoh dua bulan pertama tahun 2008.Menurut seorang anggota Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan (Selcat), siasatan terhadap perbelanjaan besar ini antara dua kes yang dijalankan olehnya.

Satu lagi kes, yang sudah siap siasatan awal, melibatkan sumbangan jutaan ringgit kepada Badan Amal dan Kebajikan Isteri-isteri Selangor (Balkis) yang disalurkan oleh enam syarikat berkaitan kerajaan (GLC) negeri sejak penubuhannya pada 1985.Menurut YB Haniza Talha, salah seorang Exco kerajaan Selangor, jawatankuasa khas itu masih lagi menyiasat penggunaan RM26,634,844 juta atau 90.6 peratus peruntukan untuk wakil rakyat di negeri itu menjelang pilihanraya umum Mac tahun 2008.

Kenapakah SPRM lambat atau memlengah-lengahkan siasatan jika aduan melibatkan Pemimpin Umno/BN.....???

No comments: