DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

21 May 2010

22 MEI 2010 - NAJIB AKAN KE JOHOR

Najib Razak dijangka akan mengadakan lawatan kerja ke Johor pada 22hb Mei 2010 (Sabtu) dan beliau dikatakan akan merasmikan satu program di Nusajaya.
Semalam penulis menerima 3 panggilan dari Polis Cawangan Khas yang menanyakan apakah AMK Johor atau Pemuda Pakatan Rakyat akan berbuat sesuatu semasa kehadiran Najib.
Penulis menjawab "tidak" sebab kami Pemuda Pakatan Rakyat punyai maruah dan tidak akan bertindak sebagaimana yang dilakukan oleh budak2 upahan Umno yang menyalak dan melakukan provokasi ketika kehadiran DS Anwar Ibrahim di Johor.
Namun kesabaran kami ada hadnya. Jika pihak polis gagal mengawal tindakan liar "budak2 upahan Umno" yang menggangu program kami, jangan salahkan kami jika kami bertindak balas yang mungkin akan menimbulkan kekecohan.
Sudah 2 kali program yang melibatkan DS Anwar Ibrahim diganggu oleh "budak2 upahan Umno" yang cuba melakukan provokasi "bangsat".
Bermula di Air Manis, puluhan "banner" yang memaki hamun DS Anwar digantung dimerata tempat di seluruh laluan utama di sekitar Kulai. Namun AMK bertindak pantas dengan memotong serta menurunkan banyak "banner2" tersebut. Pada malam ceramah pula, segerombolan "askar upahan Umno" telah berkumpul dibahu-bahu jalan menanti kehadiran DS Anwar Ibrahim dengan tujuan untuk melakukan provokasi. Penulis yang pada ketika itu berada ditempat tersebut melihat pihak polis memberi kerjasama penuh kepada "askar upahan Umno" memaki hamun DS Anwar dan melakukan provokasi yang melampau tanpa sebarang tindakan oleh pihak polis bagi memberhentikan perlakuan bangsat "askar upahan Umno" tersebut. Pihak Polis dilihat langsung tiada kuasa dan pada malam tersebut "askar upahan Umno"lah sebenarnya dilihat paling berkuasa. Jika "Tuan Zul' dilihat begitu tegas apabila berdepan dengan pimpinan Pakatan Rakyat namun apabila berdepan dengan "askar upahan Umno" beliau dilihat seperti....... (pembaca punyai andaian sendiri)
Pada 7 Mei 2010, sekali lagi memperlihatkan kegagalan pihak polis menghentikan provokasi oleh sekumpulan 50 orang "askar upahan Umno" yang menyalak dan melakukan provokasi terhadap program ceramah DS Anwar Ibrahim. Bahkan "banner" yang memaki hamun DS Anwar dibiarkan digantung berhampiran tapak ceramah. Sekali lagi dilihat "askar upahan Umno" ini lebih berkuasa dari pihak Polis. Sepanjang program berlangsung mereka menjerit dan mencemuh sehingga membangkitkan kemarahan beberapa petugas program namun perbuatan tidak bermoral oleh "askar upahan Umno" itu langsung tidak diambil tindakan oleh Polis walaupun adanya beberapa anggota FRU dan Polis Cawangan Khas.

Persoalanya, jika kami Pemuda Pakatan Rakyat khususnya AMK Johor bertindak seperti mana yang dilakukan oleh "askar upahan Umno", apakah pihak Polis akan mendiamkan sahaja..??? Jika "askar upahan Umno" diberi hak dan kebenaran yang tidak rasmi untuk memaki hamun pemimpin kami, maka kami juga ingin diberikan sedikit ruang bagi kami menanyakan kepada Najib "SIAPAKAH PEMBUNUH ALTANTUYA"

No comments: