DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

31 May 2010

SAHUT SERUAN DAN CABARAN PRESIDEN

Kongres Nasional telah pun berlalu. Pelbagai kritikan secara terbuka oleh pembahas2 yang mahukan PKR ditadbir dengan sebaiknya serta mahukan PKR menjadi sebuah parti dominan dalam politik negara.
Kita telah dengar bagaimana Tan Sri Khalid selaku Menteri Besar Selangor paling banyak dikritik oleh perwakilan namun beliau memberi respond yang cukup positif. Beliau tidak kecewa dengan kritikan tersebut namun menganggapnya sebagai satu cabaran bagi memantapkan lagi PKR di negeri tersebut. Beliau juga melahirkan pendapat bahawa jika Selangor tidak dapat ditadbirkan dengan baik, maka ianya juga akan menjadi sebab kukuh untuk musuh menjatuhkan Kerajaan Pakatan Rakyat.

Presiden, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail dalam ucapan dasarnya meminta agar semua kepimpinan samada diperingkat pusat, negeri, cabang atau ranting memantapkan struktur organisasi masing2. Semua pimpinan mesti bertanggungjawab dan melaksanakan tanggungjawab tersebut dengan penuh dedikasi.
Presiden juga mahukan setiap cabang menggandakan usaha untuk menambah keahlian parti disamping mempertingkatkan kemahiran serta pengetahuan dalam selok belok politik tanahair. Ia amat penting sebagai persiapan menghadapi pilihanraya umum ke 13 nanti. Beliau juga mahukan kerja2 piliharaya seperti daftar pemilih dilakukan dengan sistematik dan berterusan.
Permuafakatan antara komponen Pakatan Rakyat juga perlu dipereratkan bagi menjamin kerjasama utuh menghadapi cabaran yang mendatang.
AMK Gelang Patah menyeru semua pihak agar menyahut cabaran dan seruan dari Presiden jika mahu kemenangan dan kejayaan dicapai. Ketepikan segala kepentingan peribadi didalam parti. Perkukuhkan organisasi parti. Jauhkan sifat dengki dan khianat yang boleh merosakan keharmonian organisasi. INGAT... Kita mahu jatuhkan lawan bukan kawan...
Disamping kita berusaha untuk memperkukuhkan organisasi, amaran dari Faris Musa @ Cikgu Faris (Timbalan Ketua AMK Pusat) perlu jadi ingatan...
"AWAS... MUSUH DALAM SELIMUT"

No comments: