DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

27 May 2010

UMNO TAKUT PADA DS ANWAR

Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa Parti Keadilan Rakyat (PKR) secara terus-menerus menjadi sasaran serangan dengan dilihat diselubungi krisis politik semata-mata kerana “impian” Umno mahu menamatkan kerjaya politik beliau selepas dipecat 12 tahun lalu.
Di sebalik serangan itu, Ketua Umum Pakatan Rakyat itu berkata, PKR sudah pun menyediakan barisan kepimpinan pelapis daripada kalangan golongan muda untuk meneruskan perjuangan parti dan agenda reformasi.
PKR menjadi sasaran hanya kerana Anwar berada di sini. Dan, anda boleh lihat fobia dan obsesi ke atas Anwar, sesuatu yang agak keterlaluan.
Ini terbukti dalam bentuk “penggunaan kekerasan” dan juga rasuah, yang dirujuk kepada sebab beberapa wakil rakyat bertindak keluar PKR sejak tahun lalu. Musuh politiknya itu menggunakan kekerasan dan ganjaran kewangan untuk menghancurkan beliau daripada arena politik.
Beliau sebenarnya telah “menjangkakan” serangan bertubi-tubi ke atasnya sejak era kepimpinan Tun Dr Mahathir Mohamad dan serangan ke atas beliau adalah berterusan selama 12 tahun hanya patennya agak berbeza. Ketika Dr Mahathir, serangan adalah bentuk keganasan, tahanan dan dipukul dan sekarang, ia secara langsung dan juga bawah sedar.
Anwar kini berhadapan dengan kes liwat kedua dalam tempoh 10 tahun, yang parti itu dan beliau sendiri telah menganggap sebagai satu ‘perangkap” untuk menamatkan kerjaya politiknya.
Umum juga mengetahui bagaimana pada sidang Parlimen yang lalu telah merujuk Anwar kepada Jawatankausa Hak dan Kebebasan atas alasan telah mengelirukan Dewan Rakyat dengan membawa isu APCO. Jika usaha itu berjaya Anwar mungkin boleh digantung.
PKR kini mempunyai formula baru di mana ia sedang memfokus ke atas generasi kedua kepimpinan dengan golongan pemimpin muda yang ada pengalaman untuk menggerakkan parti pada masa depan.

Berjanjilah wahai Angkatan Muda Keadilan Negeri Johor, jika DS Anwar dizalimi maka kitalah yang akan bangkit menentang kezaliman.

No comments: