DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

29 May 2010

DAKWAAN EZAM : DS ANWAR ADA PERANGAI

Ezam dalam kenyataan akhbar Utusan Malaysia keluaran Jumaat (28 Mei 2010) mendakwa bahawa DS Wan Azizah sebenarnya tahu bahawa DS Anwar Ibrahim mempunyai perangai "jijik".
Isu ini sebenarnya pernah dibangkitkan oleh Lokman Nor Adam dan Hamdan Taha semasa penulis makan bersama mereka di sebuah restoran nasi kandar di Permatang Pauh sehari sebelum penamaan calon PRK Permatang Pauh.
Seperti dakwaan Ezam, Hamdan Taha dan Lokman juga membuat dakwaan bahawa DS Wan Azizah pernah melihat sendiri perlakuan "jijik" DS Anwar dan akhirnya DS Wan Azizah menceritakan perkara tersebut kepada Ezam.
Hamdan Taha dan Lokman juga mendakwa bahawa hubungan DS Anwar dengan anak lelakinya, Ehsan juga reggang berikutan peristiwa tersebut.
Hamdan menyuruh penulis berjumpa dengan DS Wan Azizah dan mendesaknya agar bersumpah bahawa perlakuan jijik DS Anwar sebenarnya telah diketahui olehnya. Bahkan beliau mendakwa bahawa pemandu peribadi DS Anwar (Abg Sani) juga menghantui perangai "buruk" DS Anwar.

Namun diakhir pertemuan kami, saya sempat mencabar Hamdan Taha dan Lokman untuk melakukan solat sunat 2 rakaat dan kemudiannya bersumpah dengan nama Allah s.w.t bahawa apa yang didakwanya itu adalah benar. Nyata cabaran tersebut membuatkan mereka terkedu dan akhirnya memilih untuk meninggalkan saya keseorangan. Ternyata jelas keberanian mereka sekadar berani membuat tuduhan namun "bacul" ketika dicabar menyatakan kebenaran.

No comments: