DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

24 March 2010

ISU APCO : ANWAR AKAN JAWAP MINGGU DEPAN

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim bertegas akan mempertahankan dakwaannya bersabit konsep 1Malaysia dengan gerakan ‘Satu Israel’ yang pernah diguna oleh rejim Zionis serta hubung kait dua slogan itu dengan syarikat perunding Yahudi Apco Worldwide yang di upah oleh Perdana Menteri Najib Razak.
Anwar bertekad untuk memberi penjelasan kepada Speaker Parlimen secepat mungkin dengan syarat Najib mendedahkan butiran penuh tindakan beliau mengupah Apco.
DS Anwar merujuk kepada jawapan bertulis Najib yang mengakui bahawa Apco Worldwide dilantik untuk menyediakan perkhidmatan komunikasi menyeluruh.
Anwar sebelum diminta oleh Dewan Rakyat untuk menjelaskan kenyataan bahawa ‘1Malaysia’ adalah salinan pendua kepada konsep ‘Satu Israel’ namun syarikat perunding milik Yahudi itu menafikan ia terbabit dalam program ‘Satu Israel’, menyebabkan ahli parlimen BN bingkas bangun mendesak Speaker untuk merujuk Anwar ke Jawatankuasa Parlimen untuk siasatan.
Namun Anwar tidak gusar dengan segala tekanan itu dan bersedia memberi penjelasan, kerana Apco sememangnya berada di Israel pada masa itu dan beliau mempunyai fakta tersebut. Kerajaan perlu memberi penjelasan mengenai kadar bayaran yang dibayar oleh Apco dan peranan Apco dalam bidang komunikasi dan khidmat nasihat kepada pelbagai kementerian.

Mungkinkah ini yang didedahkan dan diperakukan oleh Ahmad Zahid Hamidi bahawa ada kebocoran rahsia pertahanan negara.
Jika selama 12 tahun DS Anwar diserang dan dituduh sebagai agen asing tapi beliau boleh jawab setiap tomahan mereka walaupun serangan tersebut tanpa bukti dan penjelasan DS Anwar minggu depan di Parlimen akan disertai dengan bukti.

Bersedialah Ahli Parlimen BN terutama Najib dengan "pampers" kerana pendedahan ini akan menjawap segala tohmahan yang di leparkan kepada DS Anwar. Aturlah seberapa ramai "babi laga" BN untuk menahan segala hujah2 dari DS Anwar.

No comments: