DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

24 August 2008

ADUHAI PERMATANG PAUH - MESTI BACA






Sememangnya telah dijangkakan bahawa ceramah anjuran UMNO/BN tidak diterima oleh rakyat Permatang Pauh. Bukan sahaja tidak diterima oleh penyokong PKR malahan juga ahli UMNO sendiri. Majoriti daripada mereka sudah mulai "muak" dan "jelek" dengan kenyataan lapuk pemimpin UMNO Karat ini. Apa tidaknya, akibat kehabisan modal mereka terpaksa menjaja cerita lama semasa Anwar berada dalam kerajaan dulu. Cerita mengenai rasuah, kronisme, nepotisme dan sebagainya kini mula dicanangkan bagi menagih simpati rakyat.

Mereka terpaksa menggunakan isu ini setelah mendapati rakyat Permatang Pauh menolak secara bulat-bulat isu "Liwat Hadhari" yang sedang dijaja sekarang ini. Rakyat makin tidak percaya dan "menyampah" dengan "konspirasi" terbaru puak-puak yang bercita-cita untuk menjatuhkan serta menghalang kemaraan Anwar ke parlimen itu. Kehadiran rakyat ke ceramah BN jelas sekali amat menggusarkan mereka. Ini membayangkan yang pengaruh Anwar sememangnya terlalu kuat di Permatang Pauh, biarpun apa jua alasan yang diberikan oleh mereka.

Terbaru semalam, ceramah BN yang dihadiri oleh Menteri Di Jabatan Perdana Menteri yang menjaga Hal Ehwal Agama Islam Zahid Hamidi hambar. Hanya sekitar 50 orang sahaja didapati hadir, itu pun termasuk dengan pihak urusetia. Jika tidak, mungkin tidak sampai pun 20 orang. Ceramah yang sepatutnya diadakan secara langsung menerusi RTM itu terpaksa dibatalkan siarannya disaat akhir kerana mungkin mereka malu melihat keadaan itu. Jika disiarkan juga, sudah pasti rakyat seluruh negara dapat melihat senario ini. Zahid yang dikenali sebagai menteri "samseng" apabila sanggup membelasah seorang pemuda yang "bercinta' dengan anaknya dulu seolah-olah terpaku melihat sambutan tersebut. Barulah beliau tahu "langit tinggi atau rendah" terkena penangan Anwar. Beliau yang diketahui "orang Anwar", kini memihak kepada UMNO setelah di"brainwash" oleh pihak polis semasa ditahan ISA diawal penangkapan Anwar dulu. Semangat juangnya luntur bersama "sisa-sisa noda" dalam dirinya itu. Maka itulah kini, beliau boleh berbangga kerana diberi tempat dan kedudukan yang istimewa sebagai menteri dalam kabinet Pak Lah.

Ceramah yang diadakan di Padang Sekolah Menengah Penanti itu hanya menyaksikan kerusi, khemah, lampu serta kelip-kelip malam untuk mendengarnya. Kesihan kita melihat Zahid, beliau mungkin terlalu kecewa melihat perkara ini. Ceramahnya yang tidak mendapat sambutan itu jelas membuktikan bahawa rakyat Permatang Pauh kni sudah bijak menilai kebenaran. Pembaziran berlaku sewenangnya di tapak ceramah, dengan lampu limpah, kipas, khemah yang dilengkapi dengan hiasan masih gagal mendapat sambutan. Bukan ceramah itu sahaja, malahan dimana-mana kini sememangnya ceramah UMNO/BN tidak mendapat sambutan.

Ia jauh sekali berbeza denngan ceramah pemimpin Pakatan Rakyat, yang dihadiri ribuan rakyat dan segenap ceruk kampung. Tidak disediakan kerusi dan khemah, mereka tetap datang berduyun-duyun bagi memberi sokongan terhadap Anwar. Semoga dengan ini akan terbuktilah kepada kita bahawa, Permatang Pauh sememangnya kubu kuat "Anwar Ibrahim N Familys"

[Maklumat terkini diterima, sokongan rakyat terhadap Anwar kini meningkat 75%. Jika ini terus berlaku, maka peluang cerah untuk Anwar ke parlimen pasti tercapai. Malahan juga majoriti undi akan turut meningkat. Cuma, pemantauan lebih kerap perlu dilakukan terhadap SPR yang kini sudah mula nampak berusaha mengurangkan undi. Senarai nama pengundi berdaftar hilang mencecah 1000 orang kini, dan nama pengundi hantu sudah mula dikenalpasti. Sungguh malang nasib SPR sekali lagi, yang masih lagi tidak profesional rupanya !!]
Salam Reformasi dr Permatang Pauh .... zul

No comments: