DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

13 August 2008

UMNO BELANJA RATUSAN JUTA UNTUK KEMPEN PRU KE 11, TETAPI ENGGAN BAYAR


Sudah berhutang tidak mahu bayar pula.......Lepas ini siapa yang mahu beri hutang kepada Umno kena berhati-hati ?


Macam-macam cerita melibatkan Umno. Bergaduh semasa mesyuarat agung, baling kerusi meja masa perebutan jawatan, malah bunuh membunuh juga sudah berlaku (Kes Dato' Taha dan lain-lain) dan sebagainya. Kini isu hutang pula. Apa nak jadi dengan Umno ini. Jadi ahli Umno, kena menilai semula sokongan mereka kepada Umno.Hari ini media internet melaporkan satu lagi pekung lama Umno yang masih belum selesai walaupun sudah berlalu 4 tahun lebih.


Pada Pilihanraya Mac 2004, Umno meng'order' jutaan ringgit barangan kempen pilihanraya berupa poster, 'badge', banner dan topi tetapi malangnya Umno tidak mahu membayarnya. Sejak itu sebuah syarikat yang membekalkan peralatan tersebut membawa kes tersebut ke mahkamah.


Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bulan lalu mengarahkan Umno membayar RM218 juta yang di'claim' oleh Kelana Jaya-based Elegant Advisory. Jumlah itu adalah tertinggi yang pernah dibelanjakan oleh parti tersebut.


Keputusan tersebut diarahkan oleh Pembantu Pendaftar Mahkamah, Faizadh Yahaya pada 17 Julai selepas Peguam Umno gagal menghadiri diri di mahkamah.


Mana Umno hendak cari duit sebanyak itu? Saya yakin tidak ada masalah untuk Umno membayarnya jika Umno mahu membayar. Bukan setakat RM218 juta, berbilion-bilion juta ringgit pun Umno boleh bayar. Umno kan parti banyak duit. Tidur baring atas duit. Apa ada hal.
Sebab itu semasa kempen pilihanraya ramai yang mendakwa Umno boleh memberikan 'hadiah' kepada pengundi bernilai ratusan ringgit, malah ada yang dapat ribuan ringgit seorang.
Namun seminggu selepas Mahkamah mengarahkan Umno membayar RM218 juta tersebut, Bendahari Umno, Abdul Azim Mohd Zabidi (yang kalah di Parlimen Bukit Gantang) di dalam afidavitnya menyatakan bahawa Umno bukanlah parti yang bertanding dalam pilihanraya umum ke 11, tetapi ia adalah BN sebuah lagi parti yang berdaftar.


Beliau juga berhelah bahawa, atas nasihat Peguamnya, oleh kerana tiada arahan pembelian (Purchase Order) yang detail (lengkap), jadi tiada kontrak membabitkan pembelian tersebut. Malah beliau juga berdalih bahawa poster dacing adalah logo BN, bukannya logo Umno iaitu keris.


Jadi sekarang siapa yang salah dan siapa yang order? Hantu ke yang order tu. Kasihan syarikat Elegant Advisory Sdn Bhd. kena tipu sebab itu PAS dah ingatkan berkali-kali jangan cari 'business' dengan Umno buruk padahnya.


Namun kerana kuasa di tangan mereka apa yang Umno atau BN buat semuanya HALAL, walaupun bertentangan dengan undang-undang yang dicipta oleh mereka. Tetapi persoalannya mampukah Umno dan pemimpin-pemimpin Umno melepaskan diri dari Mahkamah ALLAH kalaupun mereka terlepas dari mahkamah dunia.Mana Umno dan BN dapat duit sebanyak itu? Jangan tanya....faham-faham sendiri lah!!!!!!


Oleh itu saya menyeru kawan-kawan yang masih taat kepada Umno ubahlah haluan anda sebelum anda terpalit sama dengan kebobrokan dan kejahatan Umno.
Jangan tunggu lama-lama.

No comments: