DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

08 November 2008

SAIFUL BUKHARI - Jangan Abaikan Suara Bloger 1

Keraguan Saiful Sudah Di Ketahui Sejak MacSatu lagi yang menarik tentang kisah liwat ini ialah bagaimana Saiful diambil bekerja sebagai pembantu khas Anwar. Sedangkan perkara ini sudah didedahkan dilaman-laman blog tentang keraguan "Siapa Saiful" itu. Membuat laporan polis Jun 2008, sedangkan keraguan terhadap diri beliau ini telah ditimbulkan sejak Mac 2008. Maknanya, orang luar lebih "arif" daripada orang pejabat Anwar.

Soal sukarela atau tidak bukanlah alasan untuk tidak menyiasat seseorang itu. Ini kerana, perkara ini telah didedahkan dikebanyakkan laman blog. Bukti jelas bahawa kelibat Saiful di pejabat Anwar sudah diragui. Mengapa orang luar lebih tahu daripada kakitangan pejabat atau Anwar sendiri?. Inilah masalahnya, bila menganggap semua laporan laman blog tidak betul dan berunsur fitnah. Akhirnya kejadian buruk berlaku selang 3 bulan kemudian. Jika awal-awal lagi perkara ini disiasat, mungkin perkara ini dapat dibenteras sejak dari awal lagi.

Ramai pihak yang kecewa kenapa Anwar menerima Saiful bekerja di pejabatnya? Apakah sudah tiada orang lain yang lebih diyakini dan berwibawa dari anak muda itu?.Sila lihat bukti disini. Tanggal 11 Mac 2008, seorang Blogger iaitu saudara Najwan (foto) di dalam blognya, telah menulis artikel yang bertajuk "Awas! Ada Musang Berbulu Ayam". Dalam artikel tersebut, beliau telah memberi amaran bahawa terdapat individu yang dicurigai yang bekerja untuk Anwar. Jika kita ikuti blognya dari mula, sememangnya dapat diketahui bahawa individu yang dimaksudkan adalah Saiful Bukhari Azlan iaitu mangsa "liwat" Anwar itu. Jadi, Anwar dan konconya mempunyai masa 3 bulan untuk menyiasat latar belakang Saiful.

Kalau diandaikan pihak Anwar telah menjalankan siasatan yang secukupnya tentang latar belakang Saiful, mungkin saja Anwar sengaja membiarkan Saiful memainkan plotnya dan kemudian mengeksploitasi plot tersebut sebaik-baiknya. Adalah mustahil untuk pihak Anwar terlepas pandang seorang budak hingusan buangan Uniten ini, dengan mengambilkira apa yang telah berlaku ke atas Anwar 10 tahun dahulu. Kami difahamkan beliau adalah sepupu kepada Rahimi Osman dan amat dikenali juga oleh Saiful ketika belajar di Uniten dulu. Malahan ramai pimpinan PKR amat mengenali Blogger Najwan Halimi ini.

Bersambung....

No comments: