DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

06 November 2008

Tegas mahu Rosmah disingkirkan dari Unisel

Pemuda Pakatan Rakyat bertegas mahu isteri timbalan perdana menteri Datuk Seri Najib Razak disingkirkan daripada jawatan canselor Universiti Industri Selangor (Unisel). Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dilaporkan tidak bercadang menggugurkan Rosmah Mansor seperti desakan Pemuda Pakatan Rakyat semalam.Kerajaan negeri ingin mengekalkan keputusan lembaga pengarah Unisel - dimiliki sepenuhnya oleh Selangor - yang melantik isteri Najib pada Ogos 2006.

Dihubungi Malaysiakini hari ini, setiausaha DAP negeri Lau Weng San berkata pemimpin Pemuda ketiga-tiga parti itu akan membangkitkan isu kedudukan Rosmah dalam pertemuan dengan barisan pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat malam ini.Pertemuan peringkat negeri Selangor itu yang diadakan di kediaman rasmi Abdul Khalid akan disertai oleh ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) negeri Khairul Anuar Ahmad Zainuddin dan ketua Pemuda PAS negeri Sallehen Mukhyi.

Dalam surat bantahan yang diserahkan kepada menteri besar semalam, mereka mendakwa Rosmah Mansor "tidak memiliki keunggulan keilmuan yang sewajibnya ada pada gedung ilmu."Lau, Khairul Anuar dan Sallehen yang menegaskan pendirian mereka itu dijangka turut membangkitkan kedudukan ahli-ahli lembaga pengarah Unisel dalam pertemuan di Shah Alam, dijadual bermula 8.30 malam ini.

Kekosongan naib canselor Unisel belum lagi berganti selepas perkhidmatan Prof Datuk Dr Mohd Razali Agus ditamatkan oleh Abdul Khalid, sebagai pengerusi syarikat yang mengurus universiti itu, mulai akhir Jun lepas.
Penamatan kontraknya berkuatkuasa 31 Julai lepas

No comments: