DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

08 November 2008

SAIFUL BUKHARI - Jauh disudut hati

Keraguan: Saiful Bukan Kemaskini BlognyaSoalnya disini, siapakah yang menulis dalam blog beliau jika dirinya tidak sihat?. Dari pengalaman kami sejak 10 tahun mengendalikan "blog" kami pasti bukan Saiful yang menulis dan menguruskan blognya itu. Tambahan pula ia jarang dikemaskini dan terdapat perubahan layout yang ketara. Terutamanya dengan "gambarfoto beliau di Mekah" yang diambil dari ruangan firendstar beliau.

Kami pasti, ini bukan kerja beliau berdasarkan kepada penyiaran foto tersebut yang dibuat sejak akhir-akhir ini. Sebelum ini, kami sering masuk ke blog beliau dan memang tidak mempunyai foto tersebut.Bagaimana beliau boleh masukkan foto terbabit, sedangkan beliau memang mahu melarikan diri dari kenyataan. Bahkan, wajahnya langsung tidak dilihat kebelakangan ini. Mengapa pula tiba-tiba beliau letakkan foto gambarnya di tanah suci itu dalam blog peribadi beliau?. Satu perkara yang menimbulkan kemusykilan pula ialah gambaran foto yang dikatakan diambil di Mekah bertarikh 30 Jun 2008.

Maknanya dia berada di sana pada tarikh itu jika tiada pindaan dibuat. Atau, mungkin juga itu gambar lama, dan beliau masukkan ke dalam Friendster pada 30 Jun 2008. Maka, bagaimana dalam keadaan "kecoh dan bercelaru kononnya diliwat" beliau boleh berbuat demikian (kemaskini blog). Sedangkan pada 28 Jun (dua hari sebelum itu), Saiful dikatakan telah membuat laporan di balai Polis Travers, mendakwa diliwat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim. Kejadian itu dikatakan berlaku pada 26 Jun di sebuah tempat di ibu negara (tidak dinyatakan lokasi) sebenar.Makanya, berdasarkan pengalaman kami. Mana mungkin seseorang yang sudah "trauma" akibat diliwat dan membuat laporan polis kemudiannya boleh bergembira dengan memasukkan gambar beliau ke dalam ruangan friendsternya itu. Itu jika diambil pada tarikh beliau masukkan gambar ke dalam friendster.

Tetapi, bagaimana pula jika tarikh 30 Jun 2008 itu beliau memang berada di Mekah?. Maknanya selepas membuat laporan polis pada 28 Jun 2008, Saiful telah terbang ke Mekah. Bagaimana pula beliau boleh membotakkan kepalanya. Sedangkan dalam masa yang sama beberapa hari sebelum itu beliau telah membuat laporan polis dia diliwat. Jika benar beliau ke Mekah, siapakah yang menaja perjalanan beliau ke sana?. kami juga mengesyaki foto tersebut bukanlahh dirinya.Kepincangan jalan cerita ini juga berlaku pada tarikh 29 Jun 2008.

Pada 29 Jun 2008, telah dinyatakan pada profile friendster Saiful bahawa kali terakhir dia login adalah 3 hari sebelum itu, bermakna 26 Jun 2008. Sedangkan tarikh tersebut adalah kali terakhir berlaku kejadian liwat ke atasnya dan sebelum tarikh tersebut, dia juga mengatakan dia telah diliwat beberapa kali tanpa kerelaan. Apabila berlaku sesuatu tanpa kerelaan ke atas diri seseorang, ini akan mengakibatkan trauma. Bagaimana seseorang yang trauma masih ingin melayari Friendster.

Mungkin tunang yang login akaun Friendster Saiful. Ataupun sekiranya ada sesiapa yang menyaksikan Saiful login Friendster pada 26 Jun 2008. Sekarang, semua maklumat ini telah dipadamkan untuk menutup segala bukti berkaitan. Dan juga apabila berlaku sesuatu tanpa kerelaan, bagaimana ia boleh berlaku berulang kali? Ini menunjukkan samada kejadian itu berlaku ataupun berlaku dengan kerelaan.

No comments: