DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

15 April 2010

ADUAN RAKYAT : JANGAN LACURKAN NYAWA & KESELAMATAN RAKYAT

Angkatan Muda keadilan Cabang Gelang Patah telah menerima dua aduan mengenai permasalah penduduk di sekitar Parlimen Gelang Patah. Pertama adalah masalah ketelusan dan yang kedua adalah keselamatan penduduk.

Masalah 1 (Ketelusan)

Sebuah kawasan perumah telah dibina satu lot rumah kos rendah (bagi yang berpendapatan rendah), rumah yang mampu dimiliki oleh golongan yang berpendapatan rendah. Namun penduduk melahirkan kekecewaan apabila ada diantara penduduk di kawasan tersebut memiliki kereta2 mewah dan tidak menggambarkan mereka ini dari golongan berpendapatan rendah sedangkan ramai lagi golongan yang perlukan pembelaan terpaksa menyewa rumah akibat permohonan mereka ditolak walaupun mereka sebenarnya lebih layak membeli rumah tersebut. Penduduk setempat juga melahirkan kekesalan apabila ada beberapa unit rumah langsung tidak berpenghuni. Dipercayai rumah tersebut telah dimiliki oleh individu tertentu setelah permohonan membeli rumah tersebut disokong kuat oleh ADUN kawasan terbabit namun nama individu terbabit telah disenaraihitamkan oleh pihak bank dan gagal membuat pinjaman perumahan. AMK Cabang Gelang Patah bersama beberapa individu sedang menyiasat perkara ini dan satu sidang media akan diadakan setelah maklumat tepat diperolehi.

Masalah ke-2 (Keselamatan Penduduk)

Sebuah tangki air bagi kegunaan penduduk telah dibina disebuah taman. Namun lokasi pembinaan tangki air tersebut tidak bersesuaian kerana mengancam keselamatan penduduk. Dibina di atas sebuah bukit yang mana dibawahnya adalah kawasan perumahan penduduk. Ada penduduk yang mendakwa, ketika pembinaan tangki tersebut, ada rumah yang mengalami keretakan dan perkara tersebut telah dimaklumkan kepada pemaju. Lebih mengejutkan apabila pembinaan tangki air tersebut yang bernilai RM400,000.00 itu tidak mendapat kelulusan JKR dan PBT. Namun tangki air tersebut telah pun digunakan untuk memberi kemudahan air kepada penduduk taman tersebut. Bagaimana ini berlaku..???? Apakah Syarikat Air Johor tiada peraturan tertentu untuk menyalurkan air ke tangki terbabit..??? Atau adakah campurtangan orang2 politik tertentu dalam hal ini. AMK Cabang Gelang Patah juga sedang menyiasat isu ini dan akan membongkar segala ketidaktelusan berkaitan permasalahan rakyat.

Angkatan Muda Keadilan Cabang Gelang Patah memberi amaran keras kepada YB terbabit agar tidak terlalu rakus dengan habuan dunia sehingga kepentingan rakyat dilacurkan. Jika perkara ini tidak diselesaikan dengan segera, kami akan mendedahkannya.

No comments: