DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

21 April 2010

CERITA PENDEK KAWAN EZAM

Malam tadi (20/4/2010), penulis ke PKR Cabang Pasir Gudang untuk menghadiri satu mesyuarat khas mengenai program DS Anwar yang akan ke Johor dan kali ini Cabang Pulai dan Pasir Gudang akan menjadi tuan rumah kepada program DS Anwar. Mudah2an dengan komitmen yang cukup baik dari DS Anwar, PKR/Pakatan Rakyat Johor mampu menawan negeri ini dari terus ditakluki oleh Umno/BN. Namun komitmen dari Ketua Umum sahaja tidak cukup jika PKR Johor tidak menunjukkan kesungguhan untuk menawan negeri ini. Politik bukan setakat berceramah, tampal poster, edar risalah dan sebagainya, namun ia memerlukan pelbagai strategi yang "fresh" bagi menampakkan kematangan dan kekuatan parti.

Pada malam tadi juga saya berkesempatan berjumpa dan berbual dengan rakan lama Ezam. Beliau mendakwa Ezam berbohong ketika memberi kenyataan berkaitan menarik balik sokongan terhadap DS Anwar Ibrahim atas pertuduhan liwat. Rakan Ezam mendakwa bahawa dalam mesyuarat Exco AMK Pusat, Ezam tidak pernah sama sekali mengusulkan untuk membebaskan DS Anwar. Apa yang Ezam sering nyatakan dalam mesyuarat Exco AMK pusat adalah bagaimana ingin menjatuhkan kerajaan dan menghuru-harakan negara. Rakan lama Ezam juga menceritakan ketika Ezam menjadi tahanan ISA dan dipenjarakan atas kesalahan dibawah OSA, Ezam telah menghantar surat kepada pimpinan AMK yang bebas dan memaki hamun mereka ini dengan mengatakan bahawa pimpinan AMK yang berada diluar penjara/lokap sebagai "pengecut" kerana tidak berani mengadakan demontrasi sedangkan beliau sanggup dipenjarakan kononnya "mempertahankan DS Anwar Ibrahim". Penulis dimaklumkan juga bahawa seorang bekas ketua hakim merupakan bapa saudara kepada isteri Ezam dan bekas ketua hakim inilah yang dikhabarkan sering mengaturkan perancangan Ezam semasa didalam penjara.

Apakah Ezam sebenarnya merupakan "api dalam sekam" ketika dia menerajui AMK dan PKR dahulu...??? Mungkinkah DS Anwar telah menghidu perancangan licik Ezam dan membiarkan Ezam meninggalkan PKR..???

Kepada pemuja dan "penjilat" bontot Ezam yang masih berada dalam PKR, penulis menasihatkan agar "si kitul" ini dilupakan. Dipenjarakan kerana berjuang bukan satu tiket untuk kita mengatakan bahawa kita adalah pejuang yang hebat namun istiqamah dalam perjuangan serta melaksanakan tanggungjawab yang diamanahkan dengan sempurna adalah lebih mulia.

No comments: