DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

16 April 2010

PRK HULU SELANGOR : MAT SEMBAB DI CABAR LAGI..

Pada PRK Bagan Pinang yang lalu, Muhyiddin Yassin dicabar untuk berdebat soal isu "Pengkhianat Melayu". Namun Muhyiddin anak Yassin tidak berani menyahut cabaran tersebut kerana dia sendiri mengetahui bahawa dialah "Pengkhianat Melayu" kerana semasa beliau menjadi Menteri Besar Johor, diberitakan banyak tanah2 rezab melayu jatuh ke tangan bangsa asing.

Kali ini di PRK Hulu Selangor, beliau dicabar lagi. Kali ini oleh calon Pakatan Rakyat yang juga bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Zaid Ibrahim. Muhyiddin dicabar untuk mengisytiharkan hartanya selepas beliau cuba "mengusik" Zaid Ibrahim dengan panggilan "orang kaya" yang mungkin dimaksudkan sebagai penerima rasuah semasa menjadi menteri selama 6 bulan di zaman era pemerintahan Pak Lah.

Datuk Zaid Ibrahim dalam reaksi balasnya bahawa beliau sanggup mengisytiharkan hartanya pada bila2 masa dan serta-merta sekiranya Muhyiddin dan menteri kabinet sanggup menyahut cabaran yang sama. Zaid turut mempersoalkan peranan Muhyiddin sebelum ini, ketika Pak Lah (ketika menjadi Perdana Menteri) mencadangkan supaya mereka (menteri kabinet) mengisytiharkan harta dan hutang masing-masing dan mengapa cadangan Pak Lah tersebut ditolak. Muhyiddin harus menjelaskanya kepada rakyat.


Zaid juga menempelak Muhyiddin dengan mengatakan bahawa beliau adalah menteri yang menjaga hal ehwal undang-undang dan bukan menteri yang menjaga Petronas atau Felda apatahlagi kewangan. Jika Muhyiddin benar2 anak Johor yang terkenal dengan keberaniannya, sahutlah cabaran Zaid Ibrahim untuk mengisytihar harta masing2 bagi memperlihatkan ketelusan seorang pemimpin. AMK Cabang Gelang Patah mencabar Muhyiddin untuk menyahut cabaran Datuk Zaid. Jangan malukan orang Johor.

"Berani kerana benar... Takut kerana salah"... Jika beliau menolak cabaran ini, penyokong2 Umno wajar merasa malu punyai pemimpin yang pengecut dan "tak ada telor"....

No comments: