DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

08 April 2010

HARAM JADAH PUNYA AHLI PARLIMEN PASIR SALAK

Ahli Parlimen Pasir Salak Datuk Tajuddin Abdul Rahman telah mengeluarkan tuduhan liar kepada pimpinan DAP di Dewan Rakyat semalam antaranya :
  • Mengatakan ada di antara pemimpin daripada DAP Pulau Pinang yang kerap ke Singapura dan Hong Kong dan menjual rahsia negara kepada dua negara itu.
  • Mendakwa Lim Kit Siang merupakan bekas pegawai politik kepada bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew (kiri).
YB Lim Kit Siang mencabar Tajudin mengemukakan bukti mengenai tuduhan itu dan sekiranya gagal, beliau meminta agar Tajudin dirujuk kepada jawatankuasa berkenaan. Speaker Dewan Rakyat telah memberi peluang kepada Tajuddin untuk membuat penjelasan berhubung kenyataannya namun beliau memilih untuk tidak menarik balik kenyataannya itu dan bertegas bersedia menerima sebarang tindakan.

Berikutan itu undian belah bahagian dipersetujui Speaker Dewan. Namun berdasarkan undian, 56 bersetuju supaya Tajuddin dirujuk ke jawatankuasa hak dan kebebasan manakala 82 lagi tidak bersetuju sekaligus menyelamatkan anggota Parlimen Pasir Salak itu daripada dihadapkan ke jawatankuasa berkenaan.

Nyata tuduhan liar Ahli Parlimen Pasir Salak tidak berasas sama. Angkatan Muda Keadilan Gelang Patah mencabar Tajuddin jika beliau benar2 "anak jantan" agar mengeluarkan kenyataan tersebut diluar dewan rakyat dan jangan berselindung disebalik kekebalan dewan rakyat.

No comments: