DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

09 April 2010

JAWATANKUASA KIRA-KIRA AWAM (PAC) TAHU KESELAMATAN NEGARA TERANCAM

Minit mesyuarat Jawatankuasa Kira-kira Awam (PAC) bertarikh 11 Ogos 2008 yang memetik kenyataan Pengerusinya, Datuk Seri Azmi Khalid yang mengakui kemungkinan Isreal mempunyai akses kepada maklumat negara. Pada mesyuarat PAC itu bagi membincangkan prestasi Khazanah Nasional, Azmi melahirkan kebimbangan beliau bahawa maklumat rahsia kerajaan mungkin bocor kepada pihak lain.

Berikut petikan mesyuarat itu:

Pengerusi: Ha! Perolehan baru ini melibatkan Israel. Ini amat menakutkan kerana orang ramai mempunyai akses kepada semua maklumat kita. Israel bekerja dengan Amerika dan mereka yang melaksanakan sistem keselamatan kerana mereka ingin tahu mengenai semua pihak di seluruh dunia.

Sememangnya kehadiran Apco disedari sebilangan pemimpin Umno dan mereka juga ada kerisauan mengenai penglibatan syarikat yahudi ini dalam urusan pentadbiran negara namun sindrom "bisu" yang sudah lama menyerang pemimpin2 Umno ini membuatkan perkara ini dibiarkan sahaja kerana mereka2 ini lebih risaukan kehilangan jawatan sekaligus menjejaskan periuk nasi mereka dan terus merelakan keselamatan negara "diperkosa" oleh pemimpin yang tamakkan kuasa dan harta.

Hancurlah Malaysia sekiranya Umno/BN dibiarkan kekal berkuasa. Kesedaran rakyat amat perlu bagi menolak siapa juga calon Umno/BN pada PRU-13 nanti, jika tidak maruah negara dan keselamatan negara akan terancam. Kasihanilah anak cucu kita yang akan mewarisi negara ini kelak...

No comments: