DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

09 April 2010

KONTRAK APCO TAMAT OGOS INI...

Kontrak perunding media dan perhubungan awam Apco Worldwide Sdn Bhd dipercayai tidak akan diperbaharui apabila ia berakhir pada 4 Ogos 2010. Menurut sumber daripada pegawai peringkat tertinggi kerajaan, Apco yang ditugaskan oleh kerajaan untuk mengendalikan strategi media antarabangsa tidak akan dilanjutkan kontrak tahunannya.

Najib Razak dikatakan kurang senang dengan cara mereka menangani kontroversi yang melanda baru-baru ini dan kini menjadi liabiliti. Keputusan Najib untuk menamatkan khidmat Apco dilihat bagi mengurangkan tekanan terhadap kerajaan Umno/BN kerana firma antarabangsa itu didakwa ada kaitan dengan Israel. Walaupun alasan prestasi syarikat tersebut dijadikan alasan untuk Najib mengambil tindakan menamatkan kontrak syarikat yahudi tersebut.

Apco Worldwide sdn Bhd telah memulakan kerja-kerjanya untuk Najib seawal Jun tahun lalu walaupun kontrak/perjanjian belum dimetrai. Sidang akhbar di Beijing, China pada Jun tahun lalu menjadi punca Najib tidak berpuashati dengan keupayaan syarikat yahudi ini ketika Najib disoal oleh wartawan mengenai pembunuhan model dan penterjemah Mongolia, Altantuya Shaariibuu. Soalan cepuemas dari wartawan pada ketika itu membuatkan Najib tergamam namun beliau dikatakan dapat menjawap secara berseloroh.

Kehadiran Apco menyebabkan ketidak-selesaan di kalangan pegawai2 Najib antaranya adalah Penasihat Media PM, Datuk Jalaludin Bahaudin dan S/usaha Akhbar Najib, Datuk Tengku Sariffudin Tengku Ahmad.

Jelas sudah keterlibatan Apco Worldwide Sdn Bhd dengan Kerajaan Malaysia pimpinan Umno/BN. Sebenarnya keselamatan negara semakin terdedah kepada musuh apatahlagi syarikat yang berpengkalan di Israel ini diberi peranan utama dalam urusan teknologi maklumat di Pejabat Perdana Menteri.

No comments: