DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

18 April 2010

PRK HULU SELANGOR : PAKATAN RAKYAT MAMPU MEMPERTAHANKAN KEMENANGAN RAKYAT

Hari ini akan bermula kempen dari kem 4 calon yang akan bertanding. Semalam telapun disahkan bahawa 4 calon akan bertanding merebut kerusi Parlimen Hulu Selangor yang kosong setelah kematian Ahli Parlimennya. Walaupun beberapa insiden berlaku termasuk kejadian pecah cermin 8 buah kereta dari penyokong Pakatan Rakyat namun pihak polis masih yakin bahawa keadaan masih terkawal.
Walaupun lebih dari 20000 penyokong Pakatan Rakyat mengiringi calon, Datuk Zaid Ibrahim namun ianya tidak akan memberi makna jika sokongan tersebut tidak konsisten sehingga hari pembuangan undi.
Dihari penamaan calon semalam sudah memperlihatkan provokasi awal BN apabila ada penyokong Pakatan Rakyat (perempuan) yang terkena balingan objek dan insiden ini menyebabkan beberapa penyokong Pakatan Rakyat hilang pertimbangan dan menyerang balas. Namun ianya berjaya ditenangkan.

Penulis menjangkakan bahawa BN akan mengugnakan taktik ganas yang dunakan di Bagan Pinang.Ini berdasarkan laporan mengenai serangan balingan objek termasuk botol arak ke arah kenderaan DS Anwar dan peristiwa tersebut berlaku di Kampung Kerling malam tadi.
AMK Johor dibawah pimpinan Pengarah Pilihanraya AMK Johor, Sdr. Khairul Fauzi, menjalankan tugas dengan baik walaupun beberapa petugas dari Johor yang kelihatan pada sebelah siang namun tidak dilihat pada sebelah malam.
Sokongan rakyat setempat juga dikatakan lebih baik dan menunjukkan rakyat Selangor semakin menerima Kerajaan Pakatan Rakyat yang sentiasa mengutamakan kebajikan rakyat terjamin dan itulah juga visi Pakatan Rakyat untuk menjadi kerajaan yang berkebajikan walaupun ada pimpinan Umno yang "angkuh dan kurang bijak" dengan mengatakan bahawa kerajaan yang berkebajikan akan bankrup. Sememangnya Umno tidak akan senang melihat rakyat lebih terbela dibawah pentadbiran kerajaan Pakatan Rakyat dan akan terus memperlekeh pimpinan Pakatan Rakyat. Kempen awal semalam juga memperlihatkan sokongan ke atas calon Pakatan Rakyat dari semua kaum adalah seimbang dan ia membuktikan bahawa calon ini diterima oleh semua lapisan masyarakat.
Ayuh..terus pergiatkan lagi kempen kita bagi memberi kemenangan mutlak dengan majoriti yang lebih besar kepada calon Pakatan Rakyat - Datuk Zaid Ibrahim.

No comments: